piątek, 21 lipca 2017

Hviezdy biatlonu pretekali v Jablonci na bicykli, Moravec málom búral

"Bolo to veľmi náročné. Možno vám to pripadá ako krátka trať, ale sú tu veľmi ťažké kopca, "povedal úspešný obhajca Soukup. "Sto metrov po štarte som mal tuhé nohy, pretože prvý kopec je tu v Břízkách velikánsky. Ale našťastie sa to v priebehu pretekov zhoršovať. Každý kopec som prežila a potom sa zase rozbiehal. "

Soukup pri streľbe v ľahu aj v stoji zhodne raz minul, ale na bicykli bol najlepší, a to rozhodlo. Druhý medzi mužmi skončil Michal Šlesingr a tretí ďalší majster sveta Ondřej Moravec.

Ako taká kombinácia streľby a cyklistiky v praxi vyzerá? Biatlonisti krúžili okolo areálu v Břízkách a súčasťou závodu bola jedna streľba v ľahu a jedna stoji.Po príchode na strelnici museli pri červených značiek zoskočiť z bicykla, doviezť ho na určené miesto, vziať si zbraň, dať si ju na chrbát, odbehnúť k stavu a po odstrieľané položky všetko zase pospiatky. Za chybu sa platilo trestným okolo.

Biatlonisti väčšinu času v príprave trávia na kolieskových lyžiach, na prelome mája a júna si navyše zatrénovali aj na prírodnom snehu v Nórsku. Na bicykli toho tento rok zatiaľ príliš nenajezdili, o to mali pri domácom šampionáte ťažšie prácu.

"Ako sa mi išlo, to by som radšej nekomentoval," oddychoval v cieli trojnásobný olympijský medailista Ondřej Moravec. "Ale bolo to občas strašne nebezpečné.Usporiadatelia do programu primiešali mládežnícke kategórie, a ja som v jednej chvíli v šedesátikilometrové rýchlosti medzi stromami málom zostrelil tri decká. Nič moc. "

Na muža čakalo 9 kilometrov, na ženy o tri menej. Čo bolo spoločné, to bolo veľké teplo. Teplota v kopcoch nad Jabloncom v sobotňajšom dopolu dní rýchlo mierila ku tridsiatke. Schladiť sa pivom ako niektorí diváci, pretekári nemohli.

"Dnešné počasie nepomohlo vôbec ničomu," povedala bronzová medzi ženami Veronika Vítková. "Tomu zodpovedala aj moja streľba. Celá som sa pri nej rozklepala. Bolo to veľmi ťažké. "

Najlepší biatlonistka uplynulej sezóny si síce cyklistické preteky moc neužila, napriek tomu po jeho skončení znovu nasadla na bicykel a vyrazila na ňom domov do Jilemnice. Tréning je tréning.Od biatlonistov sa čakajú ďalšie úspechy. Ako povedal strieborný medzi mužmi Michal Šlesingr: "Aby sme uspokojili potreby fanúšikov aj svoje, musíme stále drieť."

Druhé miesto v ženskej kategórii vybojovala Gabriela Soukalová. "Vo horúčave to bolo veľa náročné pretekanie, ale ja mám kolesá hrozne rada a s výsledkom som spokojná," povedala populárna biatlonistka. "Cyklistika je jednou z mojich silnejších stránok z tých športov, kto ré k našej príprave patrí. Od jari som ale na bicykli sedela len dvakrát, takže som sa pretekmi trošku pretrápil, aj tak to ale bolo super. "

Výsledky cyklozávodu v Jablonci brali biatlonisti s veľkým nadhľadom. "Je to síce majstrovský závod, ale výsledky prakticky vôbec nič neznamenajú.V sezóne bude všetko inak, "pripomenul Ondřej Moravec.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz